Дослідження: вплив результатів Google SGE на органічний трафік у різних галузях
GOOGLE SEO Статьи

Дослідження: вплив результатів Google SGE на органічний трафік у різних галузях

Західні аналітики вивчили півмільйона запитів, щоб виявити закономірності в роботі Google SGE (Search Generative Experience), і поділилися своїми висновками на платформі Search Engine Journal

Аналіз роботи Google SGE було розпочато в червні 2023 року. Дані показали, як відбувається розвиток SGE-результатів.

На цей момент Google Search Generative Experience не відображається для всіх запитів користувачів. У березні 2024 року Google почав впроваджувати SGE-відповіді в основну пошукову видачу для невеликої кількості запитів. До цього результати SGE були доступні лише користувачам, які приєдналися до Google SGE labs.

SGE по-різному впливає на органічний трафік. Це залежить від вертикалі, в якої працює підприємство. Хоча вертикалі не є єдиним фактором, що впливає на наявність генеративних результатів, вони виявилися найсильнішим фактором цього дослідження.

Рівень SGE-відповідей значно відрізняється за різними галузями. Наприклад, у фінансовій сфері охоплення SGE становить 47%, тоді як у сфері краси цей показник досягає 94%.

Автоматичні результати Google SGE у порівнянні з ручними

Іноді Google показує кнопку «Створити» замість автоматичних результатів SGE, дозволяючи користувачам самостійно запускати процес генерації відповідей.

Частота появи автоматичних SGE-відповідей і кнопки «Створити» варіюється за галузями. Наприклад, у секторі «Здоров’я» 68% запитів автоматично генерують SGE-відповіді, тоді як лише 9% показують кнопку «Створити». У галузях «Готелі» та «Розваги» тільки 4-6% запитів генерують автоматичні SGE-відповіді, тоді як 77% запитів пропонують кнопку для створення AI-відповідей вручну.

Автоматично згенеровані результати Google SGE не потребують дій від користувача і займають значну частину екрана на мобільних пристроях та комп’ютерах. Це призводить до зсуву традиційних результатів пошуку вниз приблизно на 905 пікселів.

Вплив Google SGE буде залежати від різних показників, включаючи охоплення SGE.

Дослідники відстежували частку автоматично та вручну згенерованих відповідей для різних запитів з червня минулого року. Ними були зафіксовані наступні зміни:

  • Червень 2023: 58% (автоматично) – 13% (вручну)
  • Листопад 2023: 48% – 31%
  • Березень 2024: 46% – 27%

Джерела відповідей для Google SGE

Ваш сайт може отримати органічний трафік від Google SGE, тільки якщо користувачі натиснуть на джерело відповіді, створеної штучним інтелектом. Кількість джерел варіюється від 3 до 5 залежно від галузі.

Наприклад, у фінансовій або готельній галузі Google SGE показує в середньому три джерела на кожен запит.

Для 5% запитів Google SGE не вказує джерела. У таких випадках пошукова система генерує відповідь на основі своєї внутрішньої бази даних.

Нижче наведені дані про середню кількість джерел, цитованих у результатах Google SGE.

Запити з меншою кількістю джерел контенту мають вищий середній CTR. Водночас оптимізувати такі запити буде складніше.

Також було виявлено, що Google SGE може надавати перевагу певним доменам у конкретних галузях. Основним фактором такого вибору часто стає чітка структура контенту, орієнтована на короткі та зрозумілі відповіді на запити.

Дослідники зазначають, що Google SGE працює на новому алгоритмі, і поточні позиції сайтів не будуть збігатися з результатами Google SGE. Ці дані також суттєво різняться залежно від галузі.

Нижче представлено відсоток джерел для SGE-результатів, які не входять до топ-10 звичайної видачі Google:

Як використовувати дані про Google SGE

Галузь «Охорона здоров’я» найшвидше відчує вплив автоматичних SGE-відповідей, оскільки користувачам автоматично показуватимуться результати Google SGE. Сфери «Готелі», «Розваги», «Нерухомість» і «Харчові продукти» матимуть більше часу для адаптації, оскільки лише 4-12% їхніх запитів будуть автоматично оброблятися Google SGE.

SEO-команди по всьому світу змінюють свої стратегії, щоб оптимізуватися під Google SGE. Дослідники рекомендують розділити запити на згенеровані автоматично й вручну, та зосередитися на оптимізації запитів у першому сегменті.

Слідкуйте за охопленням Google SGE у сегменті вручну створених запитів, оскільки з часом Google буде показувати більше автоматично згенерованих SGE-результатів.

Охоплення запитів SGE буде постійно зростати

За спостереженнями, у липні 2023 року охоплення AI-результатів у вертикалі «Фінанси» та «Інвестиції» становило лише 22%, тоді як у квітні 2024 року воно зросло до 47%.

Експерти прогнозують, що в майбутньому ми побачимо більше AI-результатів у видачі Google. Наразі пошукова система збирає більше даних для надання якісних відповідей з меншою ймовірністю помилок.

Джерело: Search Engine Journal

Слідкуйте за нами Telegram

5 1 vote
Рейтинг статьи
Підписатися
На
guest
0 комментариев
Міжтекстові відгуки
Переглянути всі коментарі