Meta, Microsoft, X (Twitter) та Match Group підтримали ініціативу Epic Games та подали юридичний протест проти рішення Apple щодо стягнення комісії за платежі на iOS, здійснені поза межами App Store. Такий крок з боку відомих технологічних компаній надає певної підтримки справі Epic.
Згідно з прийнятим у ЄС Законом про цифрові ринки та рішенням суду у США Apple була примушена включити сторонні оплати на iOS. У ЄС Apple також повинна надати дозвіл на створення альтернативних магазинів застосунків для iOS. Наразі комісія, яку компанія стягує з кожного продажу в App Store, складає до 30% від вартості покупки. Apple не готова відмовитися від суттєвої частини свого прибутку, тому компанія вирішила, що за платежі, які будуть оброблятися поза межами App Store, розробники повинні будуть сплачувати комісію у розмірі до 27%.
В поточному місяці Epic звернулася до окружного судді Івонн Гонсалес Роджерс з проханням про виконання судового рішення, яке було винесено у 2021 році у справі проти Apple. Ця судова постанова примусила Apple дозволити розробникам направляти користувачів на альтернативні платіжні системи. Однак більшість рішень, ухвалених Роджерс, були на користь Apple, і обидві компанії подали апеляцію до Верховного суду. У січні Верховний суд США відхилив заяви про апеляцію.
Тепер ще чотири компанії підтримали Epic, звернувшись до суду. На їхню думку, розмір комісії за зовнішні платежі, яку встановила Apple, фактично залишає в силі попередні правила.
Вони підкреслюють, що «План Apple не відповідає ані букві, ані духу мандату цього Суду».
У X було відзначено, що комісія в розмірі 27% не стимулює розробників використовувати зовнішні методи оплати. Microsoft наразі працює над власним магазином мобільних ігор. Представники компанії вказують на те, що політика Apple обмежує їх можливості пропонувати користувачам підписки та знижки. Match Group наголосила, що рішення Apple матиме вплив на багатьох розробників і користувачів. До того ж це рішення перешкоджає спробам суду встановити здорову конкуренцію на ринку цифрових послуг. Разом з тим Meta збирає за свої тарифні плани без реклами та просувні публікації у застосунках для iOS більше ніж в Інтернеті.
Apple стверджує, що вона зі свого боку виконала всі вимоги суду.
Цього року Epic планує запустити свій ігровий магазин для користувачів iOS та Android. Комісія, яку компанія буде стягувати з розробників мобільних ігор, становитиме 12%.
Джерело: Engadget
Слідкуйте за нами