Аналіз нульових кліків у пошуковій системі Google: дослідження 2024 року
GOOGLE SEO

Аналіз нульових кліків у пошуковій системі Google: дослідження 2024 року

У 2024 році майже 60% пошукових запитів у Google завершуються без переходу на вебсайт. За даними нового дослідження про нульові кліки у пошуку, приблизно 30% кліків направляються на сервіси Google (YouTube, Google Images, Google Maps та ін.), тоді як близько 36% кліків спрямовані на сторонні вебресурси.

Ренд Фішкін, генеральний директор і співзасновник компанії SparkToro, представив нове дослідження про нульовий клік у пошуці. Воно базується на даних щодо клікстріму від Datos, що належить Semrush.

Чому це дослідження є важливим? Кожен клік може вплинути на ранжування сайту в результатах пошуку. Цей факт підтверджується відомостями з антимонопольного процесу, а також джерелами інформації про алгоритми пошуку Google. Технічний SEO-консультант Педро Діас звертає увагу на те, що «не всі користувачі, шукаючи інформацію, намагаються переходити на сайт для отримання відповіді. Деякі просто переглядають результати без активних дій».

Бізнес-екосистема Google. Як було зазначено вище, майже 30% усіх кліків у США направляються на сервіси, що належать Google (наприклад, YouTube, Google Images, Google Maps).

Варто, однак, зауважити, що:

  • Переходячи на YouTube через пошукову систему Google, користувачі переглядають відео від брендів, бізнесу або креаторів. Якщо користувач робить запит з метою локального пошуку – наприклад, цікавиться маршрутом до ресторану, то чи має значення, що він не завітав до сайту ресторану, а знайшов інформацію в іншому місті?
  • Google утримує користувачів у своїй екосистемі, але це не завжди є проблемою, якщо ви оптимізуєте сайт не лише для Глобального пошуку. Кінцевою метою є отримання користувачем бажаної інформації.
  • Звичайно ж ситуацію можна назвати не дуже приємною, якщо розглядати її таким чином: Google активно розширює свою присутність на нових сегментах ринку і, фактично, виявляє домінантний вплив в цих галузях, залишаючи вебсайт боротися за частку в органічному пошуковому трафіку.

Трафік на вебсайти. На кожні 1000 пошукових запитів у Google у США 360 переходів припадає на зовнішні ресурси. В ЄС кількість таких переходів становить 374.

Хоча точна кількість щоденних запитів в Google невідома, деякі джерела оцінюють її на рівні 8,5 мільярда. Це означає, що понад 3 мільярдів переходів в США здійснюється на сторонні вебсайти. Кількість кліків у будь-якій іншій пошуковій системі значно менша.

AI Overviews. Згідно з дослідженням, активність користування штучним інтелектом на ПК трохи зросла. Тим часом вона значно зменшилась на мобільних пристроях у травні в порівнянні з попередніми чотирма місяцями.

Причиною таких результатів може бути негативний користувацький досвід. У травні Google запустив AI Overviews, який надавав небезпечні та неправильні відповіді. Це призвело до значного зниження популярності, і Google пообіцяв покращити якість AI Overviews. Google заявляє, що користувачі цінують AI Overviews (раніше відомі як Search Generative Experience) і це призвело до зростання використання пошукового сервісу, хоча не приводить жодних фактичних даних для підтвердження своїх тверджень.

Про дані, використані для дослідження. Ці дані були зібрані панеллю Datos у США та ЄС у період з вересня 2022 року по травень 2024 року і становлять собою «різноманітну та статистично значущу вибірку користувачів». У звіті згадується багато обмежень та застережень.

Попри те, що дані не ідеальні, вони можуть бути корисними для розуміння того, як змінюється поведінка користувачів разом зі змінами, які відбуваються в Google при поступовому перетворенні звичайної пошукової системи, яка надає пропозиції з посиланнями на інші сайти, на систему з готовими відповідями на запити користувачів.

Джерело: Search Engine Land

Слідкуйте за нами Telegram

5 1 vote
Рейтинг статті
Підписатися
На
guest
0 Коментарі
Старі
Нові Популярні
Міжтекстові відгуки
Переглянути всі коментарі